?

Log in

No account? Create an account
 
 
03 June 2015 @ 10:23 pm
[Artwork] End of Days  
Title: End of Days
Fandom: White Collar
Art characters/Pairings: Peter, Neal, can be seen either as Peter/Neal or 100% gen :)
Rating: PG-13
Content Notice: major character deaths very much implied = heartbreak, but feel free to believe in last minute rescue by a Russian surplus thingy or something...
Dimensions/Resolution: 2000x1400 @300dpi
Stock used: city, wallpaper

A/N: I'm sorry! It's all sheenianni's fault!!!

 
 
 
sandy79sandy79 on June 3rd, 2015 05:34 pm (UTC)
Naww, these two!! Neal's desperation is actually palpable, and I really hope for some Russian surplus to show up, like right now! Great work, BRAVA!!!
kanarek13kanarek13 on June 3rd, 2015 05:43 pm (UTC)
Thank you so much :D

*pets poor boys*
angelita26angelita26 on June 3rd, 2015 05:37 pm (UTC)
Ooooh! Love this! I just watched San Andreas the other day, and this took me right back there. I can totally see El and Mozzie showing up in a boat to save them. :) They'll be okay!
kanarek13kanarek13 on June 3rd, 2015 05:42 pm (UTC)
{{{tacklehugs}}}

I'm gonna see it either on Friday or Sat :D But 2012 was on TV the other day :P Close enough, heee :D
leesa_perrie: Atlantis 1leesa_perrie on June 3rd, 2015 05:44 pm (UTC)
Oh wow, so intense!! Love it!! Though I'm going for a last minute rescue via being beamed aboard the Daedalus! Wrong fandom? I don't care, lol!!! :D :D
kanarek13kanarek13 on June 3rd, 2015 05:47 pm (UTC)
LOL! If that means we're gonna have a chance to see Neal pull a con on Rodney - I'm in :D :D

Thank you :D
aragarnaaragarna on June 3rd, 2015 05:58 pm (UTC)
D'oh, the Public Library is right around the corner. Jake Gyllenhall pulled that one off 10 years ago. ;)



(Not exactly gen, if you ask me :P)
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:39 am (UTC)
TBH, I wasn't really thinking of any particular movie, I just wanted them facing the apocalypse together :)
(no subject) - aragarna on June 4th, 2015 11:21 am (UTC) (Expand)
pooh_collectorpooh_collector on June 3rd, 2015 06:22 pm (UTC)
My little bear heart is all aflutter! I love this. So dramatic and yet so intimate at the same time.

Now, I need the follow-up rescue image. Mozzie in some tiny plane wearing his old-fashioned pilot's hat and jacket.
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:41 am (UTC)
Heeee, now that is also an idea :D :D :D

Yeah, I just wanted them together in this moment, took me a while to find a pic that could be seen both as P/N or gen... cuz I think in such moment they would just cling to each other either way ♥
dennih23: Neal and Peter 5 x 13dennih23 on June 3rd, 2015 06:34 pm (UTC)
Lovely artwork, such a tender and loving moment in a sad situation. We need Mozzie and his Russian surplus to come to their rescue.
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:42 am (UTC)
Thanks :D Yeah, I just wanted them together in this moment :)
theatregirl7299theatregirl7299 on June 3rd, 2015 07:51 pm (UTC)
Oh heartbreakingly beautiful
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:42 am (UTC)
Thank you ♥
elrhiarhodanelrhiarhodan on June 3rd, 2015 09:01 pm (UTC)
HOLY CRAP - the plot bunnies are breeding as we speak. And I normally don't like end of the world stories!
sinfulslasher: bunny carrotsinfulslasher on June 4th, 2015 06:33 am (UTC)
\o/

*throws juicy carrots at plunnehs*
(no subject) - kanarek13 on June 4th, 2015 09:43 am (UTC) (Expand)
Laura: Mozzie's on to youcookielaura on June 3rd, 2015 10:49 pm (UTC)
Ohh it's so beautiful and heartwrenching! Neal's FACE!

Thank goodness Mozzie is on his way in some form of flying contraption.

Amazing work!
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:52 am (UTC)
Aww, thanks :D I was definitely aiming for capturing the comfort of not being all alone in this hopeless situation. Peter is definitely whispering something to Neal, maybe reminding him one of their happiest days.
pipiljpipilj on June 4th, 2015 03:37 am (UTC)
Wow Neal desperation is palpable. At least our boys are together
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:52 am (UTC)
Thank you :)
sheeniannisheenianni on June 4th, 2015 05:20 am (UTC)
Oooh, this is gorgeous. There's this mix of fear and resignation, but at least they know they're together.

Just stunning, that's all.

(But hey, at least my frustration with the RBB was good for *something* :D )

kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:53 am (UTC)
Oh, it was definitely good, hee :D The moment you said it, I knew I was doomed, lol :D
sinfulslasher: neal approvessinfulslasher on June 4th, 2015 06:32 am (UTC)
Oh wow.

Just...WOW.

*stares*

I need fic based on that amazing art. Holy crap, that's awesome!!!
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 09:54 am (UTC)
Well, you know where to throw those juicy carrots :P :P

Thank you :)
riverotter1951: Heart Cloudriverotter1951 on June 4th, 2015 10:39 am (UTC)
That is a poignant picture. Hopefully rescue is on the way.
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 12:22 pm (UTC)
Thank you :)
nywcgirlnywcgirl on June 4th, 2015 10:40 am (UTC)
Ho do you keep doing it, this is fantastic, wow, the emotion coming of the art... Chapeau!
kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 12:23 pm (UTC)
Aww, thanks :D You guys just keep inflicting these bunnies on me :P
palombaggiapalombaggia on June 4th, 2015 06:53 pm (UTC)

OMG.
This is heartbreaking
How did you do this one?
Neal's expression....guh.
So perfect

kanarek13kanarek13 on June 4th, 2015 07:17 pm (UTC)
Aww, thanks :D Sheeni and I, we have become very good at head transplants, heee :D The hardest part was finding a base pic that could go either as gen or P/N. No surprise that most of my pics can only be seen as P/N, heee :D